Wywiad z Łukaszem Sobańskim - Prezesem Zarządu Spółki City Inspire S.A.

City Inspire


Z Łukaszem Sobańskim, Prezesem Zarządu Spółki City Inspire S.A., o planach wejścia na rynek NewConnect, profilu działalności, oferowanych produktach oraz o strategii rozwoju, rozmawia Artur Górski z serwisu NewConnector.pl:


Artur Górski: City Inspire S.A. jest w trakcie przeprowadzania kampanii crowdfundingowej za pośrednictwem Beesfund. Jakie cele przyświecają tej kampanii?

Łukasz Sobański: Celem jest zbiórka 400 tys. zł. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na powiększenie zespołu sprzedażowego z 3 do 15 handlowców, a tym samym zwiększenie przychodów Spółki oraz jej zysków.

Część środków chcemy także przeznaczyć na dokończenie prac nad oprogramowaniem, tak aby każdy hotel na świecie mógł w pełni automatycznie wygenerować spersonalizowany przewodnik turystyczny dla swojego obiektu i umieścić go na swojej stronie internetowej w postaci widgetu.

Część środków chcemy również przeznaczyć na koszty przygotowania dokumentacji przy wprowadzaniu Spółki w 2018 roku na NewConnect.

City Inspire
Łukasz Sobański, Prezes Zarządu Spółki City Inspire S.A.


A.G.: Kolejnym etapem Państwa rozwoju ma być właśnie wejście na rynek NewConnect. Kiedy może to nastąpić?

Ł.S.: Jeżeli zbiórka na pośrednictwem platformy Beesfund zakończy się sukcesem tzn. do 14 stycznia pozyskamy kwotę 400 tys. zł to nasz harmonogram przewiduje wejście Spółki na NewConnect na jesień 2018 roku.


A.G.: Czym dokładnie zajmuje się kierowana przez Pana Spółka?

Ł.S.: Stworzyliśmy widget (tj. dodatek do strony www), który prezentuje pełną bazę atrakcji turystycznych, ciekawych miejsc, rekomendowanych restauracji czy aktualnych wydarzeń w okolicy obiektu noclegowego.

Hotel kupując nasz dodatek i instalując go na swojej stronie pomaga swoim gościom, zarówno tym na miejscu, jak i tym, którzy mają przyjechać, zaplanować czas wolny prezentując propozycje spędzenia czasu wolnego.

Miejsca w przewodniku są sortowane domyślnie według odległości od hotelu, a dodatkowo atrakcje jak i wydarzenia są prezentowane na podstawie dokładnego terminu pobytu gościa w hotelu.

Zauważmy, że dziś każdy obiekt noclegowy ma na swojej stronie www zakładkę „Okolica”, w której tekstem opisuje region. Naszym celem jest stworzenie nowego standardu i zamiana tej nieprzydatnej zakładki na interaktywny przewodnik turystyczny.


A.G.: Jakie produkty i dla jakich odbiorców znajdują się w portfolio City Inspire S.A.? Czy planowane jest rozszerzenia tej oferty?

Ł.S.: Produktem, który komercjalizujemy od 2016 roku jest właśnie widget jako SaaS sprzedawany w rocznym abonamencie obiektom noclegowym (B2B).

W tym momencie wprowadzamy także platformę działającą w modelu B2C, tak aby każdy turysta mógł pobrać swój własny przewodnik turystyczny, który przedstawi mu spersonalizowaną ofertę i rekomendacje na podstawie miejsca podróży oraz terminu pobytu.


A.G.: Co wyróżnia dodatek dla hoteli StayForLonger od innych tego typu narzędzi dostępnych na rynku? Jakie są jego przewagi konkurencyjne?

Ł.S.: Internet jest pełen darmowych treści. To, co my oferujemy turystom to przede wszystkim oszczędność czasu oraz pewność, że w naszym przewodniku znajdzie się wszystko, co warto zobaczyć podczas podróży.

Natomiast od drukowanych przewodników turystycznych wyróżnia nas przede wszystkim prezentacja treści aktualnych, pobieranych w czasie rzeczywistym, a także przydatny content jak np. opinie innych turystów o każdej atrakcji.


A.G.: Ile obiektów hotelowych korzysta obecnie z tej aplikacji? Jak wyglądają plany rozwoju sprzedaży na kolejne lata?

Ł.S.: W Polsce widget przewodnika ma obecnie zainstalowanych 400 obiektów noclegowych i ok. 30 zagranicą.

W ciągu 3 najbliższych lat chcemy, aby z naszego rozwiązania korzystało aż 5.000 obiektów noclegowych na świecie, z czego ponad 70% będą stanowili klienci zagraniczni.


A.G.: Czy głównie zamierzają się Państwo koncentrować na rynku polskim czy raczej na rynkach zagranicznych?

Ł.S.: Zaczęliśmy od rynku w Polsce, aby udoskonalić aplikację, przetestować nowe funkcjonalności i zebrać feedback od hotelarzy. Jednak już w 2018 roku planujemy dynamiczną ekspansję na rynkach europejskich.


A.G.: Drugim produktem Spółki przeznaczonym dla odbiorców indywidualnych są e-przewodniki turystyczne. Czym charakteryzuje się ten produkt?

Ł.S.: Sprzedając widget w modelu B2B z naszych e-przewodników mogą korzystać jednie goście tych hoteli, które zakupiły oprogramowanie. Stanowi to jednak mały procent wszystkich turystów w Polsce - w 2016 roku ponad 20 mln Polaków wyjechało na wakacje.

Platforma, która będzie działać w modelu B2C, umożliwi każdemu przysłowiowemu „Kowalskiemu” pobranie e-przewodnika za kilka złotych, a to z kolei pozwoli mu zaoszczędzić ok. 10 godzin na samodzielne wyszukiwanie treści w Internecie.


A.G.: Czy mógłby Pan opowiedzieć coś więcej o strategii rozwoju Spółki na najbliższe lata?

Ł.S.: Naszym głównym celem jest dywersyfikacja produktowa, czyli sprzedaż oprogramowania e-przewodników w modelu B2B oraz B2C i B2B2C. Ważnym elementem w rozwoju jest z pewnością ekspansja zagraniczna. Najpierw chcemy jednak rozwijać sprzedaż na rynku polskim, następnie na rynku europejskim i na końcu na rynkach poza Europą.


A.G.: Jak ocenia Pan perspektywy rozwoju rynku turystyki na świecie i jak dalszy wzrost tej branży może oddziaływać na City Inspire S.A.?

Ł.S.: W branży turystycznej sprzedaż on-line zwiększyła się prawie 2-krotnie w ciągu ostatnich 3 lat. Popularność osobistych urządzeń mobilnych oraz lepsza dostępność szybkiego internetu mobilnego sprawiły, że turyści nie chcą już korzystać z drukowanych przewodników turystycznych i drukowanych map podczas zwiedzania.

Turyści poszukują rozwiązań, które zawsze prezentują aktualne dane o atrakcjach i wydarzeniach, a dodatkowo potrafią je spersonalizować pod danego odbiorcę.

W tym roku liczba wszystkich hoteli na świecie przekroczyła już 1 milion, co pokazuje, jak duży potencjał ma ta branża.

Chcemy, aby nasz widget stał się standardem na stronach internetowych hoteli na całym świecie.


A.G.: W jaki sposób zbudowany jest model biznesowy Spółki?

Ł.S.: Widget Stayforlonger działa w modelu abonamentowym - jest to tzw. SaaS.

Nasz drugi produkt to platforma Cityinspire.com działająca w modelach B2C oraz B2B2C. Platforma pozwala każdemu turyście na pobranie internetowego przewodnika turystycznego dostosowanego do dokładnej lokalizacji miejsca wyjazdu oraz czasu pobytu. Dotyczy to również najpopularniejszych destynacji zagranicznych.


A.G.: Jakimi wynikami finansowymi udało się Państwu zakończyć pierwsze półrocze 2017 r.?

Ł.S.: Spółka jest rentowna od marca 2017 roku. Miesięcznie z abonamentów od hoteli generujemy przychody netto w wysokości ok. 30 tys. zł miesięcznie.

Nauczyliśmy się sprzedawać nasz produkt, ale aby zwiększyć przychody niezbędne jest zatrudnienie nowych sprzedawców. W tym momencie nasz biznes jeszcze skaluje się poprzez dodatkowych handlowców.


A.G.: Jak wygląda aktualnie struktura akcjonariatu City Inspire S.A.?

Ł.S.: W akcjonariacie Spółki znajdują się przede wszystkim jej założycie, czyli ja osobiście oraz notowany na GPW fundusz Setanta ASI S.A. Wszyscy jesteśmy mocno zaangażowani w budowanie strategii rozwoju produktu, sprzedaży, ale także na procesie wprowadzenia Spółki na NewConnect.


A.G.: Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.


City Inspire
Podgląd aplikacji StayForLonger