HEMP&HEALTH podpisała umowę z Province Brands of Canada

Notowana na NewConnect spółka Hemp&Health oraz Province Brands of Canada podpisały umowę reprezentowania technologii kanadyjskiej firmy przez spółkę polską. Hemp&Health działa w branży konopnej jako dostawca marek własnych tzw. „white/private label”, a także w branży medycznej gdzie jest wyłącznym globalnym dystrybutorem pierwszych polskich testów antygenowych i na przeciwciała COVID-19 rozprowadzanych od stycznia 2021 roku.

Z kolei firma kanadyjska opracowała wysoko zaawansowane technologie wytwarzania zarówno cukrów do żywności i napojów - w tym piwa, również bezalkoholowego. Zastosowanie kanadyjskiej technologii może potencjalnie wyjść naprzeciw oczekiwaniom wielu producentów poszukującym alternatywnych metod słodzenia produktów ze względu na wprowadzony w roku 2021 podatek cukrowy.

Zgodnie z umową agencyjną Hemp&Health ma wyłączne prawo do reprezentowania w Polsce technologii opracowanej przez Province Brands of Canada służącej do wytwarzania cukrów do fermentacji napojów (np. do warzenia piwa tradycyjnego oraz bezalkoholowego), jak i słodzików o niższej kaloryczności i indeksie glikemicznym w porównaniu z sacharozą i innymi komercyjnymi słodzikami. Produkty te mogą być stosowane w żywności i napojach, a sam proces można przeprowadzić na niemal każdym rodzaju biomasy odpadowej z roślin celulozowych, w tym z produktów ubocznych rolnictwa i pozostałości z przetwórstwa konopi przemysłowych.

Potencjalnymi nabywcami lub licencjobiorcami w/w technologii są producenci napojów oraz firmy z branży spożywczej, alkoholowej i konopnej (CBD). Umowa przewiduje także niewyłączne prawo do reprezentowania technologii firmy Province Brands w całej Europie. Pozyskani licencjobiorcy mogą tworzyć produkty według własnych formuł lub wytwarzać produkty/marki opracowane wewnętrznie przez firmę Province Brands, w tym piwo Cambridge Bay Canadian Hemp Lager warzone wyłącznie z wody, konopi, chmielu i drożdży bez użycia ziarna, skrobi i cukru używanych w procesie fermentacji.

„Hemp&Health to naprawdę idealny partner dla Province Brands of Canada” - powiedziała Jennifer Dianne Thomas, współzałożycielka i dyrektor generalna Province Brands. „Ich zaangażowanie w badania i rozwój pasuje do naszej strategii i jesteśmy dumni z nawiązania współpracy z firmą z Europy, która robi tak wiele, aby pomóc nie tylko w walce z pandemią COVID-19, ale i w branży konopnej. Wierzę, że nasza umowa będzie tylko wierzchołkiem góry lodowej: początkiem wielu pól do współpracy między naszymi dwiema firmami i naszymi naukowcami.”

„Province Brands to partner, którego szukaliśmy od ponad roku. Kiedy już się spotkaliśmy, nasze negocjacje przebiegły szybko i sprawnie. Potencjał rozwoju konopi CBD i THC na rynku europejskim jest znacznie większy niż w Kanadzie i USA łącznie. Naszą umowę podpisaliśmy zaledwie kilka tygodni po tym, jak na początku grudnia Komisja Europejska zadecydowała, że kanabidiol (CBD) nie będzie regulowany jako narkotyk i potencjalnie może być zakwalifikowany jako żywność ”- powiedział Michał Hazubski, CEO Hemp&Health.

W ciągu ostatnich dwóch lat firma Province Brands of Canada opracowała zgłoszony do opatentowania proces warzenia piwa z celulozowych odpadów roślinnych. Głównym celem badań firmy było wytwarzanie piwa z konopi. Rekreacyjne używanie konopi stało się legalne w Kanadzie w październiku 2018 r.

Napoje i piwa konopne stają się coraz bardziej popularne w Europie, chociaż kraje UE wciąż stoją przed pewnymi wyzwaniami związanymi z traktowaniem konopnych produktów spożywczych jako tzw. „nowa żywność”. Tymczasem jeszcze jedna bardzo dobra wiadomość dla całej branży pojawiła się na początku grudnia 2020: po 60 latach status quo, trzech latach przeglądu naukowego przez WHO i dwóch latach dyskusji dyplomatycznych, ONZ ostatecznie wycofała konopie z załącznika IV Jednolitej Konwencji i przyjęła zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia, które zmieniają harmonogram konopi i substancji pokrewnych, skutecznie akceptując ich medyczny potencjał.

„Obie decyzje podjęte ostatnio przez ONZ i TSUE dają nam podstawę do szacowania naszego docelowego rynku jako jeszcze większego” - dodał Hazubski.

źródło: Hemp&Health