Z Piotrem Rurarzem, prezesem spółki STI GROUP, która wkrótce zadebiutuje na rynku NewConnect o alternatywnym rynku oraz działalności i strategii spółki rozmawia Artur Górski
z serwisu Newconnector.pl:
Artur Górski: Czy nie boicie się Państwo, że duża liczba debiutów na rynku NewConnect w ostatnich miesiącach negatywnie wpłynie na koncentrację kapitału na tym rynku?
Piotr Rurarz: Ma Pan racje, NC rośnie w oczach. Od początku roku zadebiutowało ponad 40 spółek. Obecnie notowane są na nim akcje ponad 230 emitentów. Pierwszy kwartał 2011 roku był najlepszy w historii małego parkietu pod względem liczebności debiutantów. Na alternatywnym rynku warszawskiej GPW powoli robi się ciasno jednak nie obawiamy się braku zainteresowania z kilku powodów. Po pierwsze, firm z naszego sektora nie debiutuje dużo, a te które pojawiają się na małej giełdzie nie są zbieżne z naszym biznesem, po drugie będziemy pierwszą spółką z sektora media w województwie śląskim, także liczymy na duże zainteresowanie inwestorów chcących posiadać w swoim portfelu inwestycyjnym spółki z sektora tak IT jak i media.
A.G.: Kiedy planujecie Państwo zadebiutować na NewConnect?
P.R.: Wszystkie formalności zostały już dopełnione. Zadebiutujemy na początku maja.
A.G.: Jako Autoryzowanego Doradcę wybrali Państwo spółkę Auxilium z Krakowa. Dlaczego taka właśnie decyzja?
P.R.: Z ofert, które przedstawiło nam kilka firm doradczych, najlepszą dla naszego projektu wydała nam się oferta krakowskiej firmy. Dziś wiem, że trafny wybór Autoryzowanego Doradcy to kamień milowy w drodze na NewConnect.
A.G.: Przejdźmy teraz do samej spółki. Co jest głównym przedmiotem działalności STI Group?
P.R.: Głównym i podstawowym przedmiotem działalności spółki jest tworzenie i utrzymywanie portali internetowych, na których przekazywane są informacje z różnych dziedzin życia społecznego. Na dzień dzisiejszy funkcjonuje serwis o tematyce sportowej SwiatSportu.pl oraz SportFoto.pl, gdzie zamieszczane są zdjęcia z imprez sportowych. Obecnie uruchamiamy nowy projekt regionalną gazetę internetową wCzęstochowie.pl, obejmującą swym zasięgiem powiat częstochowski. Kolejny krok to uruchomienie dużego portalu o tematyce motoryzacyjnej MotoKatalog.pl.
A.G.: Czy opracowany został dokument dotyczący strategii rozwoju Państwa spółki? Jeśli tak to proszę określić misję i wizję oraz podać cele, jakie zostały wytyczone.
P.R.: Tak, opracowaliśmy strategię na najbliższe trzy lata. Nasze cele krótkoterminowe to przede wszystkim dokapitalizowanie spółki środkami w wysokości około 2 ml. Zł., budowa grupy regionalnych gazet internetowych, budowa dużego portalu o tematyce motoryzacyjnej motokatalog.pl oraz promocja marki STI Group S.A. Cele długoterminowe na najbliższe trzy lata to osiągniecie przez STI wysokiej i stabilnej pozycji na rynku technologii przekazu informacji, wzrost wartości firmy oraz osiągnięcie planowanych wyników finansowych.
A.G.: Czy rynek nie jest już nasycony portalami o tematyce sportowej? Jak wygląda konkurencja w tej branży?
P.R.: Owszem rynek jest nasycony portalami o tematyce sportowej, ale w takim samym stopniu jak portalami o tematyce zdrowia, urody, plotkami czy biznesem. Skoro jednak nadal serwisy o podobnej treści są uruchamiane, świadczyć może to jedynie o ciągłym na nie zapotrzebowaniu. Nasz portal jest już na rynku od ponad trzech lat i ma grono swoich fanów, które ciągle się powiększa…
A.G.: STI Group posiada 101 wykupionych domen. Na ilu z nich znajdują się już działające serwisy?
P.R.: Na dzień dzisiejszy działają trzy serwisy. Realizacja następnych to kolejne etapy rozwoju naszej firmy. Mamy potencjał, mamy plany dotyczące uruchamiania pozostałych portali, chcemy je zrealizować. Dlatego tak ważnym jest dla nas pozyskanie kapitału z debiutu na NewConnect, by móc zagospodarować pozostałe domeny.
A.G.: Czy spółka planuje ubiegać się o dotację z funduszy UE np. w ramach PO IG 8.1 na realizację któregoś z projektów?
P.R.: Jesteśmy właśnie w trakcie sprawdzania, który z naszych projektów da się zrealizować w ramach dotacji. Mamy jeden projekt, który prawdopodobnie spełni kryteria.
A.G.: W prezentacji korporacyjnej spółki można znaleźć informację, że nie posiada własnego lokalu. Czy zamierzacie zainwestować we własne biuro?
P.R.: Nasze inwestycje w pierwszej kolejności skierowane są na rozwój projektów, które przyniosą przychód spółce. Na dzień dzisiejszy planujemy podpisać bardziej wiążącą umowę z obecnym właścicielem naszego biura.
A.G.: Dziękuję za rozmowę.