Grupa Hub.Tech, rozwijająca ekologiczne i biotechnologiczne rozwiązania, wypracowała ponad 33 mln PLN przychodów w IV kwartale 2021 roku, co oznaczało dynamikę wzrostu na poziomie 136 proc. rdr. Wskaźnik EBITDA osiągnął wartość 7,7 mln PLN, rosnąc tym samym ponad sześciokrotnie rdr., z kolei zysk netto wyniósł 2,7 mln PLN.
W minionym kwartale rekordowe wyniki odnotowała spółka zależna Onlybio.life. Lider na krajowym rynku ekologicznych kosmetyków osiągnął 27 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co oznaczało dynamikę wzrostu o ponad 74 proc. w stosunku do III kwartału 2021 r., natomiast po czterech kwartałach 2021 r. osiągnął około 82,4 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co stanowiło 3-krotny wzrost rdr. Zarząd Spółki widzi w niej bardzo duży potencjał i chce stawiać na jej dalszy rozwój i ekspansję. W najbliższym czasie firma ma być mocniej pozycjonowana za granicą, co w efekcie doprowadzi do zwiększenia udziału eksportu w strukturze przychodów.
- Cieszymy się z wypracowanych wyników finansowych w ostatnim kwartale. Jest to zasługa konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, która jak widać przynosi pożądane efekty. Odpowiadamy na wyzwania rynku, jakim jest chociażby dostarczanie zielonej, bezpiecznej technologii, konsekwentnie przy tym rozwijając marketing i sieci dystrybucji produktów marek OnlyBio i OnlyEco. Stale poszerzamy oferty produktowe, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów - komentuje Marcin Pawlikowski, prezes OnlyBio.life.
Grupa na koniec IV kwartału 2021 r. odnotowała 2,7 mln PLN zysku netto, gdzie na koniec analogicznego okresu 2020 r. miała stratę prawie 80 tys. PLN. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły ponad 33 mln PLN, rosnąc tym samym o 136 proc. rdr., a wskaźnik EBITDA osiągnął wartość 7,7 mln zł, będąc ponad 6-krotnie większy niż w IV kwartale ubiegłego roku. Dobre wyniki finansowe potwierdzają stały i dynamiczny rozwój Grupy oraz konsekwentną realizację strategii rozwoju.
W minionym kwartale zakończyła się także emisja akcji spółki Stars.Space. Pozyskała ona 4,55 mln PLN bijąc tym samym rekord polskiego crowdfundingu. Firma strategicznie prowadzi kampanie reklamowe głównie na platformie Tik-Tok, czyli na mobilnej aplikacji umożliwiającej wysyłanie bardzo krótkich materiałów wideo. Tik-Tok był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie w ubiegłym roku, będąc obecnie najpopularniejszą platformą społecznościową na skalę globalną.
Hub.Tech pod koniec IV kwartału złożył prospekt emisyjny do KNF w sprawie przeniesienia notowań z NewConnect na główny rynek GPW. Zarząd liczy na debiut w pierwszym półroczu 2022 r. Zmiana miejsca notowań nie będzie się wiązała z emisją nowym akcji.
źródło: InnerValue Investor Relations