T-BULL podaje prognozę monetyzacji i ściągnięć gry Top Speed 2

Niespełna półtora miesiąca temu T-Bull S.A. ogłosił, iż pracuje nad kontynuacją swojej topowej produkcji w postaci Top Speed 2. Planowana na koniec tego roku gra czerpie z sukcesu ciągle popularnej poprzedniczki i dodaje sporą dawkę nowości i oczekiwanych usprawnień oraz rozbudowany tryb multiplayer. Już dziś spółka szacuje wartość przychodu z nowego tytułu w przeliczeniu na jedno pobranie na kwotę 1,85PLN*, a średnią dzienną liczbę pobrań na platformie Google Play na 20 000.

Gra Top Speed od daty swojej premiery, która miała miejsce w 2015 roku, utrzymuje się na wysokich pozycjach w międzynarodowych zestawieniach najpopularniejszych tytułów na platformy mobilne. Ostatni rok to szczyt zainteresowania flagowcem wrocławskiego studia. Według danych dostarczanych przez platformę analityczną AppAnnie, w sierpniu 2017 roku, Top Speed zaznaczył swoją obecność po raz pierwszy w TOP 5 najczęściej pobieranych gier wyścigowych w 81 państwach w sklepie Google Play. Wtedy też gra z pozycji 112 w zestawieniu najlepszych darmowych gier wyścigowych w Stanach Zjednoczonych w ciągu dwóch tygodni wskoczyła na pozycję 9. Tak znacząca zmiana to zasługa aktualizacji, która wprowadziła elementy systemu multiplayer, co w rezultacie przełożyło się na prawie dwukrotny wzrost pobrań gry. Z kolei najnowsze dane pokazują, że tytuł w dalszym ciągu cieszy się dużą popularnością - w ponad 75 krajach na świecie Top Speed znajduje się wśród 100 najpopularniejszych gier wyścigowych. Obecnie gra zajmuje 35 miejsce w Polsce, 38 w Czechach, czy 50 w Rosji i Portugalii.

Jeśli chodzi o monetyzację gry w poszczególnych krajach, to liczby robią jeszcze większe wrażenie. W 2 krajach (Słowacja i Chorwacja) Top Speed plasuje się obecnie wśród 10 najlepiej zarabiających gier wyścigowych. Nowa Zelandia – 15 miejsce, Czechy – 18, Japonia – 25, Stany Zjednoczone, Turcja, Korea Południowa, Wietnam – 27, Argentyna – 26, Francja – 39 czy Polska i Hiszpania – 43. W sumie gra znajduje się w 88 krajach w TOP 100 najlepiej monetyzujących się gier wyścigowych za pośrednictwem sklepu Google Play.

W przypadku pobrań, zdecydowanie największym zainteresowanie gra cieszy się w Indiach, które odpowiadają za prawie 15% łącznej liczby pobrań. Na kolejnych miejscach jest Brazylia - 10%, Indonezja - 9,5% i Stany Zjednoczone - 6,9%. Polska to około półtora procenta ściągnięć gry. Co ciekawe, w miesięcznych zestawieniach widać skoki w zainteresowaniu odbiorców wywołane stałymi aktualizacjami wprowadzanymi do Top Speed. To między innymi dzięki podejściu bazującemu na stałym wsparciu swoich gier, T-Bull S.A. może pochwalić się łączną liczbą pobrań wynoszącą prawie 330 milionów wszystkich gier.

- Fakt, że Top Speed już trzeci rok z rzędu stale utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie rankingów utwierdził nas w przekonaniu, że produkcja kontynuacji jest dobrym pomysłem i naturalnym etapem dalszego rozwoju tego tytułu – mówi Damian Fijałkowski, współzałożyciel i członek zarządu T-Bull S.A. – Jako ojcowie tego projektu, cały czas wierzyliśmy w sukces naszej flagowej gry, jednak potwierdzenie naszych subiektywnych odczuć przez twarde dane daje nam i naszych inwestorom pewność, że idziemy w dobrym kierunku. Zgodnie z naszymi przewidywaniami w Top Speed 2 spodziewamy się średnio około 20 000 pobrań dziennie. Biorąc pod uwagę, że znamy już także zakładaną kwotę na jedno pobranie, to łatwo wyliczyć z jakimi kwotami będziemy mieć do czynienia – dodaje.

Twarde dane, o których mówi Damian Fijałkowski to między innymi raport analityczny spółki, który mówi o tym, iż spodziewana wartość dochodu, w przeliczeniu na pobranie z gry Top Speed 2 wyniesie 0,50 USD, czyli aż 1,85 PLN*. Znana jest też już średnia dzienna liczba pobrań gry ze sklepu Google Play, która ma wynieść ok. 20 000. Największe zainteresowanie spodziewane jest w Indiach, Brazylii i Indonezji. Kolejne państwa to odpowiednio USA, Rosja i Meksyk. Polska na przewidywanej liście zajmuje trzynastą pozycję. Wrocławski deweloper w swoim najnowszym zestawieniu ogłosił także przewidywaną średnią ocenę ich nowej produkcji – ta ma wynieść 4,70/5. Oprócz tego spółka co miesiąc udostępnia swoim inwestorom raport, który potwierdza ciągłe zainteresowanie tytułem. Tylko w zeszłym miesiącu oryginał pobrano prawie 2 miliony razy, a średnia ocena pierwszego Top Speeda to 4,6/5. Biorąc pod uwagę, że tytuł dostępny jest w 230 krajach, to jeżeli kontynuacji gry uda się przyjąć równie dobrze, jak pierwszej części, to sukces ekipy z Wrocławia zdaje się być tylko kwestią czasu.

Wszystko na to wskazuje, gdyż Top Speed 2 zaoferuje graczom między innymi nowe samochody i zdecydowanie większą ich liczbę w porównaniu z poprzednią częścią, nowe tryby rozgrywki oraz zupełnie odświeżoną kampanię fabularną. Dodatkowo, twórcy największy nacisk położą na aspekty online i autorski system multiplayer. Możliwość rywalizacji w rankingach, czy tworzenia gildii to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o nowości, które znajdą swoje miejsce w Top Speed 2.

źródło: Monday PR