MIDVEN - Spółki z grupy planują 2 premiery gier w ciągu 7 miesięcy

Spółki z notowanej na NewConnect grupy Midven S.A., chcą w ciągu najbliższych 7 miesiącach wydać dwie gry internetowe na platformy Steam, Nintendo, xBox oraz platformy mobilne.

Spółki, które tworzą zaplecze technologiczne w grupie Midven intensywnie pracują nad kilkunastoma projektami gier, z których dwie mają szansę na debiut w najbliższych 7 miesiącach. Pierwsza gra (Inside Grass) jest formą przygodowej rozrywki skierowaną do najmłodszych odbiorców, w którym nacisk ma być położony na akcję, przygodę i rozwiązywanie prostych łamigłówek. Gra wykorzystuje motyw zmniejszenia bohatera, który zmaga się z zagrożeniami, których źródłem będzie świat owadów i insektów. Drugi tytuł (Heirloom) to gra skierowana do starszych odbiorców, będącą formą przygodówki z segmentu hidden object.

- Produkcja obu gier weszła już w ostateczną fazę planowania. Opracowano też rozbudowane koncepcje jak ma wyglądać rozgrywka. Spośród kilkunastu projektów, jakie pojawiły się w ostatnim czasie te dwa tytuły uznaliśmy za najbardziej perspektywiczne z jednoczesnym nastawieniem na sukces dla obu spółek – mówi Andrzej Zając, Prezes Zarządu Midven S.A.

Jedną ze spółek zaangażowanych w proces wydawniczy w ramach grupy jest Arts Alliance S.A. Obok tytułów, których produkcja jest najbardziej zaawansowana Grupa pracuje nad kolejnymi grami, wśród których na wyróżnienie zasługuje ambitny projekt thrillera psychologicznego, którego akcja będzie osadzona we współczesnych realiach. Założeniem gry ma być wcielanie się w głównego bohatera, obejmującego pieczę nad grupką cywilów, starających się przeżyć w rzeczywistości po wielkiej katastrofie.

- Równolegle z pracami nad samymi grami, grupa pracuje nad przyszłą monetyzacją gier i modelem dzięki któremu będzie mogła wprowadzać na rynek kolejne tytuły. Obecnie na rynku gier mobilnych dominuje model mikropłatności połączony z dystrybucją reklam. Będziemy na pewno też korzystać z tych doświadczeń. Eksperymentujemy też z autorskimi rozwiązaniami dotyczącymi lootbox-ami oraz dostępem płatnym, ale pozbawionym reklam. Widzimy duży potencjał w naszych produkcjach i liczymy że kolejne tytuły będą promowane przez wydane przez Grupę tytuły – dodał Andrzej Zając.

Grupa Midven w spółce Arts Alliance gromadzi kompetencje w zakresie cyfrowej rozrywki, a dzięki synergii z pozostałymi spółkami w Grupie, firma ma zaplecze, by realizować projekty wpisujące się w światowe trendy.

- Cały czas aktywnie poszukujemy projektów ludzi i firm, które wzmocnią nasze technologiczne zaplecze. Rynek gier stale się rozwija i chcemy aktywnie uczestniczyć w tym wzroście nie za kilka lat, ale już teraz – podsumował Andrzej Zając.

Sam Midven S.A. konsekwentnie buduje swoją pozycję jako grupy technologicznej nastawionej na realizację projektów innowacyjnych na skalę globalną. W ramach GK Midven S.A. podjęta została wstępna decyzja w ramach wykorzystania marki Mizaco na poczet realizacji produktów z obszaru Internetu Rzeczy (IoT) i realizacji takich projektów jak choćby założony już „smart doorbell” w postaci inteligentnego dzwonka do drzwi z przeznaczeniem dla nieruchomości mieszkaniowych lub komercyjnych.

Arts Alliance S.A., będący ‘house of ideas’, zamierza realizować gry internetowe z przeznaczeniem na platformy PC, Steam, xBox czy Nintendo. Ideą władz firmy są realizacje gier z gatunku thrillerów z elementami strategicznymi czy też gier z gatunku ‘survival simulation’. W listopadzie 2017 roku, w ramach prywatnej emisji akcji serii C spółka pozyskała 1 mln złotych. Zapisy podczas emisji zostały zredukowane o 40% a subskrypcja przedterminowo została zamknięta. Aktualnie Arts Alliance S.A. jest w procesie składania dokumentacji i przygotowywania się do debiutu na giełdzie NewConnect. Spółka otrzymała, m.in. na ten cel, dotację z programu 4 Stock Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, wspierającą małe i średnie firmy w dostępie do rynku kapitałowego.

źródło: Midven