ARTS ALLIANCE - Grupa planuje wydać minimum 10 gier do 2020 r.

Spółki wchodzące w skład notowanej na NewConnect Grupy Arts Alliance (zmieniła podczas ostatniego WZA nazwę z Midven S.A.) planują wydanie minimum 10 gier do 2020 r. Spółka Arts Alliance pracuje nad wydaniem 5 gier na platformę Nintendo jeszcze w 2019 r. i kolejnym tytułem – „Nakayama” – planowanym na 2020 r. Z kolei Kool2Play ma wydać do 2020 r. gry: „Uragun” i „City of Minds” zaś PrimeBit Games już 24 stycznia wyda swoje najnowsze dzieło – „Inside Grass”. Plan minimum grupy zakłada wydanie do końca 2020 r. 10 gier nie licząc odświeżenia dotychczasowych projektów i mniejszych produkcji na wybrane platformy.

„Wydanie 10 dużych nowych tytułów przez spółki wchodzące w skład Grupy jest naszym celem minimum i liczę, że uda się tą liczbę znacznie przekroczyć do końca 2020 r. Sama spółka Arts Alliance pracuje obecnie nad wydaniem na platformę Nintendo 5 tytułów zaś Kool2Play, który planuje debiut na NewConnect w 2019 r. ma wydać „Uragun” i „City of Minds” – mówi Andrzej Zając, prezes zarządu Midven S.A.

Premiera gry „Uragun” na PC, konsole i urządzenia mobile planowana jest na II połowę 2019 roku zaś „City of Minds”, ma zostać wydane w 2020 r. Równolegle z tworzeniem 2 dużych tytułów, w pierwszej połowie 2019 roku ma zostać wydanych 6 gier przeznaczonych na konsolę Nintendo Switch. Samo studio Kool2Play liczy na debiut na rynku NewConnect w 2019 r. Na mocy niedawno podpisanej umowy inwestycyjnej Grupa Arts Alliance objęła 15% udziałów w tej spółce z założonym jej giełdowym debiutem.

Najwcześniej jednak w ramach grupy Arts Alliance, bo już 24 stycznia 2019 r. zadebiutuje gra „Inside Grass” ze studia PrimeBit Games. Gra jest przedstawicielem gatunku RPG i dedykowana jest platformom mobilnym z systemem iOS i Android. Fabuła opowiada historię dzieci zmniejszonych do rozmiaru mrówki, które muszą powrócić do normalnych gabarytów. Monetyzację tytułu oparto o mikropłatności i reklamy. Ostatnio zaś, 7 grudnia premierę wersji na urządzenia mobilne i tablety miał najważniejszy tegoroczny tytuł studia – multiplatformowa karcianka – Magic Nations.

Grupa Arts Alliance chce w dwóch kolejnych latach mocno zaistnieć na rynku gier zarówno dzięki nowym tytułom jak i konsekwentnie budowanymi kompetencjami. Na ostatnim NWZ spółki Midven akcjonariusze zdecydowali min. o zmianie nazwy na Arts Alliance GK S.A. Zmiana nazwy wynika z nowej strategii, która zakłada koncentrację na rynku gier i cyfrowej rozrywki.

„Oprócz planu wydawniczego w nadchodzących dwóch latach, liczymy zarówno na wzrost organiczny, jak i kolejne transakcje czy transfery zespołów, które wzmocnią nasze kompetencje. Mocno w ramach grupy pracujemy również nad możliwością współfinansowania gier wspólnie z zewnętrznymi pomysłodawcami w zamian za późniejsze przychody z wydanych tytułów” – podsumował Andrzej Zając, prezes zarządu Midven S.A.

Grupa w swoim założeniu jest otwarta na nabywanie udziałów i akcji spółek z segmentu gier oraz plasować ich akcje na rynku giełdowym z jednoczesnym poszukiwaniem synergii w ramach współfinansowania i realizacji gier wydawanych już pod nazwą Arts Alliance.

źródło: Midven